روزهای زندگی

روز نوشت های یک عدد دختر زمستونیِ عاشق بهار...

روزهای زندگی

روز نوشت های یک عدد دختر زمستونیِ عاشق بهار...

‏وَالْعَصْرِ
إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ
إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَات وَتَواصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ
.
.
یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَیْنَا
.
.
✔ اگه دوست داشتید اینجارو بخونید :)
✔✔ اگه رمزو خواستید پیام بدید، در خدمتم :)

سرگردانی

دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۲ ق.ظ

1. گفت فلانی گفته یه بار به جز شب های قدر بشینین جوشن کبیرو بخونین. اولین عبارتی که به نظرتون تکراری اومد، اون برای شماست.
روز بیست و سوم ماه رمضون بود که مفاتیحو برداشتم و پیداش کردم
یَا دَلِیلِی عِنْدَ حَیْرَتِی (۱۱)
ای راهنمایم در سرگردانی ام
یَا دَلِیلَ الْمُتَحَیِّرِینَ(۱۴)
ای راهنمای متحیران

دو شب قبل ترش، وسط مناجات امیرالمومنین وقتی رسیدم به " مَوْلاىَ یا مَوْلاىَ اَنْتَ الدَّلیلُ وَاَنَا الْمُتَحَیِّرُ وَهَلْ یَرْحَمُ الْمُتَحَیِّرَ اِلا الدَّلیلُ" یادم اومد چقد سرگردونم. چقد این قسمتش شبیه حال منه.
یه گوشه نوشتمش برای دل خودم.


2. یه جمله ای هست تو آیه ی ۶۱ سوره ی بقره میگه "فَإِنَّ لَکُمْ مَا سَأَلْتُمْ" معنیش میشه "آنچه درخواست کردید مهیّاست"
داستان آیه این بود که خدا به قوم بنی اسرائیل یه غذای بهشتی میده، ولی اونا بعد یه مدت اعتراض می کنن به حضرت موسی و میگن به خدات بگو ما یه مدل غذا نمی خوایم، از همین چیزایی که رو زمین هست می خوایم. حضرت موسی بهشون میگه شما یه غذای کم ارزش رو به جای غذای بهتر می خواید؟ بعدش هم بهشون میگن "آنچه درخواست کردید مهیّاست".
یه استادی می گفت این جمله باید ذکر شما بشه. خدا نشسته ببینه شما چی می خواید ازش. همونو بهتون میده.
اگه خیر خواستید، خیر میده. اگه بد خواستید همونو میده.


3. همیشه بهش می گفتم خدایا من نمی دونم، بلاتکلیفم، سرگردونم، می بینی افتادم به چه کنم چه کنم، چیکار باید بکنم؟
حالا بهش میگم تو که می دونی سرگردونم. تو خودت در عرض دو روز دو بار بهم یادآوری کردی این سرگردونی رو.
میگم تو که می دونی دنبال راه می گردم. می دونی هر راهی که بلد بودمو رفتم. خدا میشه راهو نشونم بدی؟
من دارم گیج می زنم.

4. ماه رمضون چرا انقد زود داره تموم میشه؟

  • ۹۷/۰۳/۲۱
  • خانوم فاف