روزهای زندگی

روز نوشت های یک عدد دختر زمستونیِ عاشق بهار...

روزهای زندگی

روز نوشت های یک عدد دختر زمستونیِ عاشق بهار...

‏وَالْعَصْرِ
إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ
إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَات وَتَواصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ
.
.
یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وَجِئْنَا بِبِضَاعَةٍ مُزْجَاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَتَصَدَّقْ عَلَیْنَا
.
.
✔ اگه دوست داشتید اینجارو بخونید :)
✔✔ اگه رمزو خواستید پیام بدید، در خدمتم :)

پست آخر سالی

سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، ۰۷:۴۶ ق.ظ

1.

خب بالاخره کارایی که می خواستم قبل سال جدید انجامشون بدم تموم شدن.

امسال انقدر وسیله و نوشته دور ریختم که خودم در شگفتم. برای آدمی که از کوچیکترین لحظه هاش خاطره نگه میداره عجیبه. از دستمال کاغذی طرح داری که از زمان یه مهمونی دوست داشتنی نگه داشته شده بگیر تا اولین رژ لب و  عکسای سه در چهار دوستی که هیچ وقت دلم نمی خواد ببینمش تا برگه ی انتخاب رشته ی کنکور کارشناسی و الی آخر. از در و دیوار و گوشه و کنار اتاق برگه های یادداشت پیدا میشد که توش از حالم نوشته بودم. قبل این زیر و رو کردن فکر می کردم فقط یه دسته ورق 600 تایی هست که باید نابودشون کنم. ولی جلوتر که رفتم دیدم خیلی بیشتر از این حرفاس.
کشویی که دو سال بود برا خونه تکونی جرات نمی کردم سراغش برم، نصفش رفت تو سطل آشغال.
منِ خاطره باز هیچ وقت فکرشو نمی کردم که جمع شدن این خاطره ها یه روز انقد عذابم بده و دلم بخواد که نباشن.
این همه جمع کردن و نگه داشتن روزای گذشته، تو دنیایی که نمی مونه بی معنیه.
.
2.
96 برام سال عجیبی بود.
وقتی مرورش می کنم و عکسا رو ورق می زنم، نه حال خوبی دارم نه حال بد. یه حس عجیب یه جوری ایه.
پر از بالا و پایین. یه سال پر از خنده، پر از گریه، پر از غر، پر از شُکر...
سال آشنایی با آدمای جدید...
آدمای جدیدی که معمولی نبودن. انگار اومدن تو زندگیم تا گوشمو بپیچونن. آدمای خوبی که الان اسمشون دوسته و هیچ وقت نمی فهمن با اومدنشون چجوری بهم سیلی زدن و از خواب بیدارم کردن.
96 دو بار، تو دو جای سخت بهم این دو آیه رو یادآوری کرد

"إِذْ جاؤُکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْکُم
هنگامی که مشکلات از بالا و پایین بهتون فشار آوردن.
.
وَ إِذْ زاغَتِ الْأَبْصارُ وَ بَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَناجِر
این فشار انقد زیاد شد که چشماتون تنگ شد و جان هاتون به حنجره رسید.
.
وَ تَظُنُّونَ بِاللّهِ الظُّنُونَا*
و به خدا گمان بد بردید  "که کجاست خدا؟"
.
هُنالِکَ ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزالاً شَدِیداً*
اینجاس که ما مومنین رو امتحان می کنیم.
خیلی سریع ریزش می کنن...
 
.
هُنالِکَ ابْتُلِیَ الْمُؤْمِنُون..."

بهم یاد داد که همه چیز تحت اراده ی خودشه و من فقط باید بهش اعتماد کنم. که حتمن از من به من مهربونتره.
96 تو این روزای آخر یه جمله از حضرت امیر بهم هدیه داد.
" الله سبحانه بفسخ العزائم و حل العقود و نقض الهمم.
خدارا بوسیله فسخ شدن تصمیم ها.گشوده شدن گره ها و نقض اراده ها یافتم."
3.
خوب، بد، آسون یا سخت گذشت.
هر روز میشه از نو شروع کرد، ولی سال جدید بهونه ی خوب تریه برای شروع با انرژی زیاد.
سخت نگیریم.... بهش اعتماد کنیم.
:)

.

+ اول سلامتی و بعد بهترین حال رو می خوام براتون.

  • ۹۶/۱۲/۲۹
  • خانوم فاف

نظرات  (۱۴)

سلام خواهر بزرگوار :)

پیشاپیش عیدتون مبارک .

سال خوبی داشته باشین ان شاءالله

درود بر همه دهه شصتی ها ...

قدحتان پر از نور الهی :)
پاسخ:
سلام.
ممنونم.
شما هم سال خوبی داشته باشید. 
پستتو که خوندم گفتم منم برم 96 رو جمع بندی کنم. دیدم اصن دلم نمی خواد بهش فک کنم. 
آیه ها و حدیثی که نوشتی خیلی قشنگ بودن.
خوشحالم تونستی این قدمای سخت رو برداری. خوشحالم با آدمای خوبی آشنا شدی که نگاهتو به خیلی چیزا عوض کردن. خوشحالم میشم بتونی به آرزوهات برسی😊 سال نو مبارک❤
پاسخ:
دعا میکنم سال جدید یه جور خیلی خوبی باشه برات که آخرش همه ش بخوای ازش بگی. یه سال پر از سفر و اتفاقای خوب.
مرسی که انقد خوبی و دوست  منی ❤❤❤
سلام و نوروز بر شما مبارک باد!
من رفتم و ایشالا برگشتم خواهشا اینجا مطلب جدید ببینم!
:)
پاسخ:
سلام و بر شما هم مبارک.
آخه مطلب جدید جیزی نیس جز غر.😆😆
حالا کی میای؟😎
درمورد پست بالا با چک و لقد میتونستین حل بشین(شما:بعنوان مشکلی که تا دم شهر رفت و توش نرفت!)!
عذاب وجدان براتون فعلا بد نیس تا دفعه ی بعد از این کارا نکنین!
D:
پاسخ:
هعی 😐
(کلن مشکلی بیش نیستم )
عیدای پشت سر هم رو هم بهتون تبریک عرض میکنم.
پاسخ:
من نیز هم 😊
  • سلیقه ندارین!
  • ایمان
    پاسخ:
    😂😂😂😂
    خداوند امسال رو سال ظهور قرار دهاد!
    پاسخ:
    الهی آمین
    چنتا بلاگ داغون پیدا کردم ایشالا برگشتم باهم بریم فحش کششون کنیم!
    پاسخ:
    :)))))))))
    حالا من که فحش نمیدم. ولی برا مردم آزاری هم بزرگ شدیم دیگه.😆😎
    پست جدی کجاس؟!آقا،پست جدید چرا نیس؟!فرزند،پست جدید رو چرا باید انقد باید با زور و تینا بذارین؟!
    الوووووو!
    پاسخ:
    سلام پدر
    پست جدیدو گذاشتم پدرجان 😎😎
    :|
    پاسخ:
    بخند پدر :)
    😠
    پاسخ:
    دنیا ازرش این خشانتارو نداره ها😎
    😞
    پاسخ:
    😎
    |:
    پاسخ:
    :)
    فکر کنم دوسه سال پیش این کارو کردم. دور ریختن و زدن قید بعضی خاطرات رو . آی حال داد. حالا دیگه عادت کردم. 
    ایشالا که سال جدید متفاوت و پر از شادی باشه.
    پاسخ:
    واقعن جذابه و کیف میده.
    انشاءالله و همچنین برای خودت 😊

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">